Kényelmi díjért valódi kényelem

A parkolás kényelmi díja

2022. január – Kényelmetlenné vált kényelmi díj

Több, mint másfél éve döntöttünk úgy, hogy egy olyan dologgal mélyebben foglalkozunk, amivel mi sem értünk egyet. Ez pedig a kényelmi díj rendszere, ami a parkolás díjfizetésénél az online értékesítés során a parkolók számára felmerül. Érthetetlen ugyanis, hogy egy költséghatékonyabb, online folyamatot – ahol nincs parkolóóra karbantartás, nyomtató szalag csere, aprópénz begyűjtés stb – miért kell plusz anyagi teherrel ellátni. Kell, hisz a viszonteladóknak (mint amilyen a Cristo alkalmazás is) a parkolásból mindössze a kényelmi díj lehet a bevétele, amiből ráadásul 40 Ft-ot a központi rendszert fejlesztő és üzemeltető Nemzeti Mobilfizetési Zrt számára kell megfizetnie, valamint a bankkártyás tranzakció díját is biztosítania kell ebből, a fejlesztési, üzemeltetési, fenntartási költségekkel nem is számolva.

A témának igyekeztünk publicitást szerezni. Piackutatást végeztettünk ami megerősítette, hogy nagy az ellenérzés a kényelmi díj kapcsán, véleménycikket írtunk, közleményt publikáltunk, hogy felhívjuk erre a figyelmet, és bíztunk benne, hogy valami megváltozik.

Jogszabályi háttér: 2021. decemberétől hivatalosan egy új törvény (2020.CXLV törvény és a 667/2020 (XII.28) Korm. rendelet) úgy rendelkezik, hogy a végfelhasználó által a parkolásért fizetett díjnak azonosnak kell lennie, bármilyen formában is fizeti meg azt a gépjárművezető. Ez azonban a mai napig nem tudott életbe lépni, mivel a hatálybalépéshez szükséges koncesszió a központi szereplőre nem lett kiírva, így továbbra is a korábbi 2011. évi CC. törvény és a hozzá tartozó 356/2012 Korm. rendelet van érvényben, ami fenntartja a kényelmi díj intézményét.

2022. július – Kényelmi díj választó

Sajnos azonban a változás továbbra sem következett be. 2022. júliusában aztán bevezettük a kényelmi díj választót, ahol felhasználóink kezébe adtuk a döntést, hogy mekkora kényelmi díjat adnak a parkolásuk során. Nagy örömünkre szolgált, hogy a kényelmi díj választó bevezetése óta a nálunk indított parkolások több, mint 20%-ánál a felhasználók több kényelmi díjat adtak, mint az általunk továbbutalásra kerülő 40 Ft kényelmi díj. Volt olyan felhasználónk ráadásul, aki többszáz parkolása során a legmagasabb, 100 Ft-os kényelmi díjat adta nekünk, amit ezúton is nagyon köszönünk.

2023. július – Kényelemi díjért valódi kényelem és “WOW” élmény

Mivel mostanra világossá vált, hogy továbbra is együtt kell élnünk a kényelmi díjjal, illetve cégként arra kell törekednünk, hogy működésünk során szolgáltatásaink rentábilisak és fenntarthatóak legyenek hosszú távon, újabb döntést kellett meghoznunk.

Úgy gondoljuk, hogy a kényelmi díjnak eleve a kényelmet kell szolgálnia. Felülvizsgáltuk hát a parkolás díjfizetése során általunk nyújtott kényelmi szolgáltatásokat, és megvizsgáltuk a minimum szolgáltatási szintet, valamint konkurenciánk szolgáltatásait is. Arra törekszünk, hogy továbbra is elérhető legyen a piac legalacsonyabb kényelmi díja nálunk, ami a minimális elvárható parkolási díjfizetés élményt fogja jelenteni, és ha valaki a legkényelmesebb szolgáltatásokra vágyik, azokat is el fogja tudni érni, a konkurenciához képest még mindig a legkedvezőbb kényelmi díj mellett. Emellett természetesen legerősebb kötődésű felhasználóink, a Pro Csomaggal rendelkező felhasználók számára is igyekeztünk megfelelő értékajánlatot teremteni.

A parkolás díjfizetés során számos olyan szolgáltatást nyújtunk, ami egyedülálló vagy ritka a piacon. Ha például valaki mentett bankkártyával indítja parkolását, mi nem élünk továbbra sem a bankkártyás előre foglalással, nálunk van egyedül a hazai piacon aktív értesítő, amin követhető a parkolás állapota a telefon zárolt képernyőjén folyamatosan, és azon kevesek közé tartozunk, akiknél van automatikus megújítás napon belül, hogy véletlenül se feledkezzen meg erről senki. Pro előfizetőink pedig nálunk élvezhetik az automatikus leállítás élményét, így számukra nincs többé úgy felejtett parkolás.

A fentiek fényében úgy gondoltuk, ezeket a szolgáltatásokat mostantól különböző kényelmi díj szintekhez kötjük a legtöbb esetben, így a kényelmi díj választó mostantól megváltozik.

Azok, akik nem rendelkeznek Pro Csomaggal az alábbi opciók közül választhatnak:

45 Ft Parkolás indítás és megállítás, telefon adatai alapján meghatározott helyzet- és zóna besorolás, emlékeztető beállítási lehetőség
70 Ft minden amit a 45 Ft-os szint tud, az aktív értesítővel (zárolt képernyőn látható parkolási állapot megjelenítés), valamint automatikus megújítással kiegészítve
100 Ft minden amit a 70 Ft-os szint tud, plusz egy kis ösztönzés nekünk, hogy jobbak legyünk a jövőben.

Pro Csomaggal rendelkező felhasználóink továbbra is minden szolgáltatást elérnek (emlékeztető, aktív értesítés, automatikus megújítás + automatikus parkolási díjfizetés leállítás). Számukra a jelenlegi kényelmi díj választóhoz hasonló opciók jelennek meg továbbra is az alábbiak szerint:

0 Ft Havonta Pro felhasználónként és autónként 8-szor választható.
45 Ft Így nem kerül pénzbe az indított parkolás nekünk
70 Ft Így már a fejlesztéseink is honorálva vannak
100 Ft Ez pedig továbbra is az, aminek a legjobban örülünk, és ösztönöz arra, hogy még jobbak legyünk.

Természetesen szeretnénk, ha a parkolási folyamatunk továbbra is jó élményt nyújtana, így mentett bankkártyával történő fizetés esetén továbbra sem fogunk foglalni a díjfizetés kezdetén. Bízunk benne, hogy szolgáltatásunkat továbbra is egyre többen választják a rendkívül kényelmes és sok szempontból egyedülálló megoldásaink miatt, illetve a változás mellett továbbra is vonzó, ár/érték arányban elfogadható ajánlatot nyújtunk.

appstore letöltés

Smartsurance Technologies Kft
3152 Nemti, Kossuth út 67.
adószám: 25935909-2-12
cégjegyzékszám: 12 09 009881

Cristo Insurance Agency Kft
8000 Székesfehérvár, Várfok utca 1. al. 1.
adószám: 32031928-2-07
cégjegyzékszám: 07 09 033744
MNB regisztrációs szám: 222083100288

 

appstore letöltés