Digital MGA licensz, és ami mögötte van

Hatalmas lépést tettünk!

November végén megszereztük Liechtensteinben a Digital MGA (digitális vezérügynök) engedélyt, ami egyrészt óriási potenciált és növekedési lehetőséget jelent a cégünk számára, másrészt megalapozza a kitűzött céljaink teljesíthetőségét.  Fontos viszont néhány szót ejteni arról, hogy mit is jelent ez az engedély, és miért jelenti a cég számára a “lottó 5-öst”. 

Eddigi casco működés vs digitális vezérügynöki szerep közti különbség

A Cristoban már az indulásától kezdve elérhető volt egy használatalapú casco biztosítás, az egyik legnagyobb hazai biztosító hátterével. A termék működtetését (szerződéskötés, díjfizetés és nyilvántartás) a Cristo csapata végezte, viszont hagyományos ügynöki működésben, ahol a termék árazását, kockázatvállalását és kárrendezését a biztosító alakította ki, valamint a háttérben az adminisztrációs folyamatokat is a hagyományos működés szerint működtette. Ez a fajta megközelítés a termék rugalmas kialakítását és csiszolását, folyamatos versenyképes ajánlatként történő megtartását sok szempontból nehezítette. A termék módosítása, az árazás finomhangolása nem tudott rugalmasan működni, ráadásul a termék alapját a meglévő casco termék adta, ami kompromisszumos lehetőséget adott csak az innovációnak. Ráadásul ez az együttműködés csak a hazai piacra teremtette meg a hátteret, nem volt lehetőség a nemzetközi piacon történő bevezetésre.

Az új működésben digital MGA-ként a Cristo alakíthatta ki a termék árazását, feltételeit, kockázatvállalási alapelveit, működését, amit a biztosító partnere – aki az üzleti kockázatot viseli – jóváhagyott. A Cristo fogja ellátni és felügyelni a termék teljes hátterét, a szerződéskötéstől a kockázatvállaláson, szerződés nyilvántartáson és díjfizetés kezelésen át a kárrendezésig. Ebben a rugalmas együttműködésben meg lesz a lehetősége a hatékony folyamatok kialakítására, és optimalizálására, az árazás csiszolására az adatok alapján, az egyedi kockázat elbírálásra, valamint a termék módosítására. Emellett az engedély birtokában bármely EU-n belüli országban, illetve Liechtensteinben és Svájcban megkezdheti majd tevékenységét a biztosítás kapcsán külön engedélyeztetési eljárás nélkül, mindössze egy felügyeleti bejelentést követően.

Ki lesz az új partner? Mit lehet tudni róla?

1,5 év partnerkeresés után találtuk meg a legideálisabb partnert, aki lehetővé teszi azt a fajta működést, amire mindig is vágytunk. Rendkívül rugalmasan, részéről kevés beleszólással a termékbe és a működésbe, kifejezetten elsősorban a megfelelő biztosítási hátteret megteremtve működünk együtt, egyszerű folyamatok, és gyors egyeztetések mentén, ahogy egy startup szeretne általában együttműködni másokkal.

A nagy biztosítók közül elsők között az Uniqa csoport ismerte fel azt, hogy a jövőben sok termék- és innováció kapcsán úgy tud a legkönnyebben növekedni, és felvenni a versenyt a digitális kihívásokkal, ha létrehoz egy olyan szervezetet (leányvállalatot), aminek a célja az, hogy megteremtse a biztosítási hátteret innovatív megoldások mögé. A háttér megteremtése során egy rendkívül “lapos” szervezeti struktúrát, nyílt háttérrendszert és folyamatokat alakít ki, amivel könnyű együttműködni a dinamikus működéshez szokott startupok számára is. Ezt a szervezeti egységét az Uniqa Liechtensteinben alakította ki, és néhány éve kezdte meg az éles működését, immáron 4-5 startuppal együttműködve. A hazai piacon kevesen tudják, de az Uniqa startup leányvállalatának, a Cherrisknek a biztosítási hátterét is egyre inkább ez a szervezet nyújtja, hisz a német piacon minden termék mögött, míg a hazai piacon az utasbiztosításai mögött is az Uniqa Liechtenstein áll.

Legyél tulajdonostársunk!

Zajlik közösségi finanszírozási kampányunk a Tőkeportál oldalán, ahol akár 50 000 Ft befektetésével tulajdonostársunk lehetsz, és most, felgyorsuló növekedési pályánk elején szállhatsz be mellénk. Ilyen alkalom többé nem lesz, le ne maradj róla!
További információnk a kampányról itt érhetőek el, vagy nyomj a lenti gombra, és fektess be a Tőkeportál oldalán.

Mit kellett megugrani egy ilyen együttműködéshez és engedélyhez?

Az első, és talán legnagyobb feladat az volt, hogy bemutassuk nekik üzleti koncepciónkat és a bennünk rejlő potenciált, hogy lássák, megéri az együttműködésbe időt és energiát beletenniük. Ezt követően át kellett esnünk egy Due Diligence (átvilágítási) folyamaton, hogy képesek leszünk ellátni mindent feladatot megfelelően, hisz azzal, hogy mindent kiszervez hozzánk az Uniqa Liechtenstein, biztosnak kell lennie ebben. Eddig ez olyan volt, mint egy befektetési folyamat, amin sikeresen megfeleltünk. Az engedélyeztetéshez rengeteg dokumentációt el kellett készítenünk, és be kellett nyújtanunk a liechtensteini felügyelethez (FMA), amikben bizonyítottuk, hogy működésünk során minden jogszabályi követelménynek meg fogunk tudni felelni. A teljes folyamat 1 évet vett igénybe, és rengeteg munkánk volt benne. Ilyen engedéllyel (kifejezetten startup jellegű, innovatív termékhez kapcsolódó digitális MGA licensz) rajtunk kívül a hazai piacon egyedül a már említett Cherrisk rendelkezik, és így mi vagyunk az egyetlenek, akik biztosítói tulajdonosi háttér nélkül szereztük ezt meg.

Mit jelent ez üzletileg?

Egyrészt a már említett rugalmasságot, így egy gyorsabb reagálási lehetőséget, valamint rajtunk múló üzleti döntéseket a biztosítás értékesítés növelése érdekében

A kezdetekben biztosító partnerünktől értékesítési jutalékot fogunk kapni, valamint az elvárt kárhányad alatt tartott kárhányad után további bónusz jutalékot. Ha pedig ügyfélállományunk elér egy meghatározott szintet (amit nagyjából 1 év múlva tervezünk elérni), akkor profitsharingben fogunk részesülni. Mindez óriási potenciál megújuló bevételeink növekedése kapcsán, mivel a biztosítási díjat folyamatosan fizetik az ügyfelek, az új ügyfelek szerzésével pedig az ún. recurring revenue folyamatosan skálázható.

Miben lesz más az új casco termék, aminek köszönhetően nagyot robbanhat?

Van néhány olyan terület, amit az elmúlt évben piackutatással lekutattattunk, valamint meghallgattuk felhasználóink visszajelzéseit is. Ezek kapcsán alakíttattuk ki az új casco termék struktúráját egy megbízott termékfejlesztővel/aktuáriussal.

Néhány megállapítás, amikre figyelnünk kellett:

  • az emberek nem ismerik azt, hogy időben mennyit vannak úton, ellenben sokkal inkább ismerik, hogy hány kilométert használják az autójukat évente
  • átlagosan 16 000 km a hazai autóhasználat, de sokan vannak, akik kevesebb, mint 10 000 km-t használják az autójukat
  • A megkérdezettek 56%-a jelezte vissza, hogy kötne használatalapú casco biztosítást kilométer alapú elszámolással.
  • az EU-ban a megkérdezettek 65%-a kötne olyan casco biztosítást, ami jobban alkalmazkodik az autóhasználati szokásaikhoz
  • nagy igény van a részcascora is, ami a lopásra, elemi károkra nyújt fedezetet

A leglényegesebb változások a fentiek alapján:

1.) A termék kétféle csomagban lesz megköthető

  • Stay csomagban fedezve lesznek a parkolás közbeni károk a töréskárok kivételével. Így védve lesz az autó elemi károk, lopás- és rablás károk, rongálások kapcsán. A Stay csomaghoz nem lesz szükség a Pro előfizetésre, bárki megkötheti, és napidíjat fizet majd.
  • A teljeskörű védelem Move csomaggal lesz elérhető, amihez viszont szükséges lesz a Pro előfizetés is, azaz a Beat használat, hogy egyértelmű és biztos adatokat kapjunk arról, hogy ki mennyit van úton. Move csomagnál ugyanis a Stay csomag “alapdíját” egy kilométerdíj fogja kiegészíteni.

2.) Idő alapú elszámolás helyett átállunk a kilométer alapú elszámolásra. Az árazás kapcsán pedig igyekeztünk úgy kialakítani, hogy éves 12 000 km alatti autóhasználatnál a legolcsóbb ajánlatot tudjuk adni minden szegmensben.

3.) Nem lesz korsávok szerinti díjszámítás, mindössze a leginkább veszélyes, 23 év alatti vezetőket pótdíjazzuk. Így a 24 – 40 év közöttieknek rendkívül jó díjunk lesz a konkurenciához képest.

4.) Mindössze forintális önrész lesz, így könnyebben ki lehet majd számolni, hogy egy kár esetén mi az, amit az ügyfélnek kell megfizetnie. (nem lesz %-os önrész)

A termék számos ponton rendkívül korrekt lesz, és a szolgáltatás is innovatív és kényelmes lesz. Ez utóbbi kapcsán a kisebb károk esetén 1 napon belüli kiutalást fogunk tudni megtenni az ügyfél regisztrált bankkártyájára, a hazai piacon elsőként használva a Mastercard Payout szolgáltatását biztosítási kárkifizetésre. Ha pedig valakinek javításra lesz szüksége, akkor partnerünkön keresztül az autót az ügyfél által megadott időpontban elhozzuk tőle, és megjavítva kapja vissza néhány napon belül, azaz nem az ügyfelet fogja terhelni a szervizkeresés és időpontfoglalás terhe, de természetesen ha ő szeretné ezt intézni, akkor arra is lesz lehetősége.

Összefoglalva

Az MGA licensz kapcsán hatalmas lehetőséget kaptunk arra, hogy valami igazán innovatív megoldást hozzunk el a hazai és nemzetközi piacra, amit ráadásul rugalmasan alakíthatunk majd. Ráadásul megnyílik a lehetőségünk arra is, hogy később más biztosítási termékeket valósítsunk meg, amik adatvezérelten képesek lesznek felforgatni a jelenlegi gépjármű biztosítási piacot. A biztosítással kapcsolatban végre saját kezünkbe vehetjük a sorsunkat. 

appstore letöltés

Smartsurance Technologies Kft
3152 Nemti, Kossuth út 67.
adószám: 25935909-2-12
cégjegyzékszám: 12 09 009881
MNB nyilvántartási szám: 219100300242

 

 

appstore letöltés